Kausitiedote

Kausitiedote  (päivitetty 21.8.2023)

Seinäjoen hiihtoseuran maastohiihtojaosto tukee hiihtäjiä monilla tavoin, resurssiensa puitteissa. Huolehtimalla kausi- ja seuran jäsenmaksuista, varmistat seuratoiminnan tuen. Tukimuodot vahvistetaan toimintakausittain. Kaudella 2023-2024 seuratoiminnan tuki on seuraava, ellei jaosto kauden aikana muuta päätä:

• Kausimaksu sisältää
    • maastohiihdon järjestämät harjoitukset
    • mahdollisuuden osallistua seuran leirityksiin (omavastuu mahdollinen)
    • maastohiihto tukee hopeasompa- ja sitä vanhempia urheiljoita leirikustannuksissa seuraavasti:
      • 100€/leiri, maksimissaan 3 leiriä/kausi.
      • Leirituki maksetaan kuittia vastaan 1.7.2023-30.6.2024 väliseltä ajalta.
    • oikeuden edustaa seuraa esim. viesteissä ja muissa vastaavissa tapahtumissa
    • maastohiihto tukee SM-kisoihin osallistujia seuraavasti:
      • kilpailupäivää kohden korvataan kuittia vastaan 50€/yö/kilpailu

• Kisailmoittautumiset
    Maastohiihdon kilpailuilmoittautumisista vastaa seuran nimetty henkilö. Hiihtäjä/huoltaja huolehtii hiihtäjän kisailmoittautumisen ilmoittautumislomakkeella määräaikaan mennessä.
    • Mikäli hiihtäjä ilmoittautuu jälki-ilmoittautuneena, tulee hiihtäjän itse maksaa ilmoittaumismaksu sekä huolehtia ilmoittautuminen kisajärjestäjälle.
    • Mikäli urheilija sairastuu tai jättää osallistumatta kilpailuihin, tulee siitä tehdä välitön ilmoitus järjestäjälle ja alla olevaan seuran toimiston sähköpostiin. Tarvittaessa sairastunut toimittaa lääkärin, kouluterveydenhoitajan tai vastaavan todistuksen sairastumisestaan sähköpostiin toimisto@seinajoenhiihtoseura.fi. Mikäli peruutus jää tekemättä, voidaan ilmoittautumismaksu periä hiihtäjältä.
    • Jos kilpailu siirretään uuteen ajankohtaan esim. lumitilanteen tai pakkasen takia, jokainen on itse velvollinen tarkistamaan oman ilmoittautumisen.
  • Kisailmottautuminen

• Kilpailumaksut
    Maastohiihto maksaa kaikkien maastohiihdon kilpailujen (pois lukien massahiihtotapahtumien) osallistumismaksut edellyttäen, että kisojen ilmoittautuminen on tehty ajoissa seuran toimistoon. Lisäksi jäsenmaksu, kausimaksu ja lisenssi/skipassi tulee olla maksettuna. Mikäli kausimaksua ei ole maksettu, kilpailija itse hoitaa ilmoittautumisen kisoihin ja maksaa myös kilpailumaksun itse. Maastohiihdon maksaessa hiihtäjän osallistumismaksun, tulee hiihtäjän/vanhemman/muun nimetyn henkilön osallistua seuran järjestämiin tapahtumiin ja talkoisiin.

• Seura-asut   ​Seuralaisilla on mahdollisuus hankkia seura-asu kulloinkin päätettyyn seurahintaan. Suositellaan, että urheilijan käyttää seuran edustusasua kilpailuissa ja harjoituksissa.

• Muu tuki
    Seura tukee kouluttautumista huolto- ja valmennustehtäviin ja edellyttää koulutusten käyneet osallistumaan seuran valmennus- ja huoltotoimintaan.